TeslaCom (2011)

Maart 2011
Start-up TeslaCom was een idee van twee ondernemers met ieder al hun eigen consultancy bureau. Beide uit de ICT, Beide zagen een start-up in producten als een grote kans. Er was niemand die focus had op focus brand keuzes o.a. Lenovo. Wij durfden dat zeker wel. Een start-up met producten was zeker niet HOT. Dit tegen alle stromingen in de markt in.

Cloud diensten als start-up


Verder was TeslaCom een van de eerste die Cloud offerings (Archivering en Mail) aanboden in de MKB markt. Na 6 maanden stond er een gezond bedrijf dat door kon groeien met de focus die mijn partner had. In 2012 is het bedrijf verder doorgegroeid en een van de grote partners van Lenovo in Nederland geworden met een eigen kantoor in Soest en al meer dan 5 medewerkers. Dit bewijst dat je wel kan bestaan in een markt waar ideeën van weg loopt.

TeslaCom

TeslaCom staat voor mijn studie en de kennis die we daar hebben opgedaan. Tesla gaat over de eenheid van magnetisme, aantrekken. Dit in combinatie met Com van communiceren. Deze naam zegt dus veel over de manier van samen communiceren. Bij de start van TeslaCom was dit het aller belangrijkste. Op de as van Customer Intimicy, Product Leadership en Cost leadership kozen we voor Lenovo als de A brand in product leadership, en TeslaCom als de reseller die werkelijk naast de klant gaat zitten. Verder gingen we aan de slag met een manier van dienstverlening rondom het thema nieuwe producten. We waren de eerste die met Rack-space een oplossing boden voor back-up in de cloud. Verder zochten we producten rondom datalijnen met onze partner Rout-IT en Dutch Cloud. Al met al een prima start, die na 4 maanden in staat was om financieel onafhankelijk te zijn aan financierders.

Meer weten over deze referentie neem dan contact met ons op.