Software as a Service, de basis van de Cloud !

bedrijven integreren

GELION is gevraagd in 2011 om een traditioneel software bedrijf te integreren in een infrastructuur bedrijf, waardoor er 1 ICT bedrijf ontstaat. Dit bedrijf moet 100% focus krijgen op beheer, Cloud en PAAS producten en diensten en een Softwar as a Service portfolio gebaseerd op Business Informatie en Webportals en APPS. Software as a Service is de basis van elke bedrijfsvoering. Wat als deze basis software in een Software as a Service model wordt aangeboden, waar komt dan de onderliggende hardware vandaan? Wie doet dan het technische beheer, wie doet de software beheer. Belangrijke vragen voor een keuze om over te stappen op Software as a Service.

In 1 hand

De klant had de behoefte om deze migratie samen te laten vallen met een integratie van bedrijfsvoering van een technische infrastructuur groep. Juist dat was de reden om Ja te zeggen tegen deze uitdaging. Als je dit kan samenbrengen sla je een slag in efficiency. Software as a Service is de toekomst (2011), daar kan je op in spelen. Het hoe en waarom? Dat laat zich raden. Samenvoegen naar een unieke combinatie. Als je de tijd neemt voor een traject zo als deze, kan je hier een veel hoger redement realiseren en toekomstbestendig. Belangrijk voor het Team.

De mens, Het Team

In dit soort migraties van mensen en diensten, is het centraal stellen van de mens van belang. De waarde is de kennis en cultuur van een bedrijf. Kan je deze laten groeien en nog meer laten verbinden, krijg je hogere klant tevredenheid, en dus shareholder value. Met de theoretische kaders van Johnson, Ansoff en Semler was GELION in staat om tot het gewenste effect te komen.

De overname

Na afronding van deze migratie is de gehele groep als een geheel aangeboden in de markt om over te nemen. Juist deze kracht was een reden voor de kopers om toe te slaan. Deze combinatie is uniek.

Meer willen weten over deze referentie neem dan contact met ons op.